PUBLICATIES

Tijschriften en kranten
Vanaf 1992 ben ik redactielid van Perswijn, het grootste en meest toonaangevende wijnblad van Nederland. Voor dit blad schreef ik niet alleen artikelen over Franse wijnen en wijngebieden zoals Bordeaux, Elzas, Roussillon en Languedoc, maar ook over bijvoorbeeld Italië, Portugal, Australië, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Nederland en Malta.

Verder publiceerde ik columns, interviews, artikelen over wijnveilingen, het bewaren van wijn, wijnkelders en een serie restaurantrecensies, waarin de wijnkaart van het besproken restaurant de leidraad vormde.

Daarnaast verleen ik regelmatig mijn medewerking aan publicaties in andere media. De afgelopen jaren gold dat ondermeer voor artikelen in het NRC-Handelsblad, Het Parool, De Volkskrant, Het Financieele Dagblad, Elle Eten, Stoockx, Miljonair en Wining & Dining.

Als specialismen mogen Bordeaux, Languedoc, Port, Zuid-Afrika, Nederlandse wijnbouw, het bewaren van wijn, wijnkelders, wijnveilingen en – mede door dat laatste – ‘Wijn & Prijs’ beschouwd worden.

Boeken:
Samen met collega wijnjournalist Gert Crum schreef ik mijn eerste boek, getiteld: Wijn en bewaren – Van trapkast tot wijnkelder. Het boek is vanaf oktober 2006 verkrijgbaar in de boekhandel en is verschenen bij uitgeverij Het Spectrum. Zoals de titel al aangeeft is het een handleiding voor iedereen die een wijnvoorraad wil opbouwen en daar iets meer over wil weten. Niet alleen voor de bezitter van een imposante wijnkelder, maar juist ook voor degene die een voorraadrekje in de meterkast heeft staan.

In oktober 2007 verscheen bij dezelfde uitgever een tweede boek, met de titel ‘Legendarische wijnverhalen’, ook weer in eendrachtige samenwerking met Gert Crum. Dit is een boek vol smakelijke, vermakelijke, verbazingwekkende, informatieve en soms zelfs hilarische verhalen rondom wijn.

Een derde boek van ons beiden staat inmiddels gepland.

Copy writing:
Naast mijn journalistieke werk verzorg ik als tekstschrijver ook uitingen van wijnimporteurs en wijnhandelaren naar hun afnemers en naar consumenten. Te denken valt hierbij aan catalogi, brochures, mailings, nieuwsbrieven, profielen van wijnbedrijven en informatiebulletins.